Pages



21.9.17

Synnytyksestä palautuminen

Minulla alkaa olemaan 4 kk synnytyksestä takana ja voin todeta, että olen palautunut yllättävän hyvin. En tarkoita palautumisella pelkkää vaakaan katsomista vaan kokonaiskuvaa. Voin mielestäni erittäin hyvin sekä henkisesti että fyysisesti. Mieleni on virkeä ja myös kroppa tuntuu hyvältä. Jaksan liikkua ja teenkin viikottain paljon vaunulenkkejä. Raitis ilma on tehnyt itselleni todella hyvää. Nyt kotona olon myötä sitä tulee liikuttua tosi paljon ulkona valoisaan aikaan, näin saaden happea ja joskus jopa hieman aurinkoa. Henkisesti synnytyksestä jäi hyvät fiilikset eikä mitään pelkotiloja jäänyt.

 
Tänään mahduin jopa sellaisiin housuihin, joihin mahtuminen vielä 2 kk sitten tuntui todella epätoivoiselta. En ole mitenkään erityisesti laihduttanut, koska imetän siis vielä. Olen vain jättänyt arjesta herkkuja pois ja koitan syödä säännöllisesti 3 h välein. Viikonloppuisin sitten tulee tietenkin herkuteltua. Uskon, että näillä säännällisillä ruokarytmeillä olen saanut raskauskilojani tiputettua. En koe että minun tarvitsisi saada itseäni heti hirveään "tikkiin" vaan enemmänkin haluan että minulla on hyvä olla omassa kropassani ja että peilikuvani jotenkin miellyttää minua itseäni.
Liikun monta kertaa viikossa ja teen aina muutaman kerran viikossa myös lihaskuntotreenejä kotona. Kerran viikossa käymme myös Pikku E:n kanssa äiti-vauva jumpassa joka on yllättävän tehokasta koska siellä treenaillaan vauvan painoilla. Kotona teen usein kahvakuulatreenejä Youtube-videoiden avulla. Bodyfit By Amy-kanavalta löytyy tosi paljon hyviä pikatreenejä. Siellä on paljon 15 min, 20 min ja 30 min treenejä. Nyt olenkin huomannut, että sitä voisi ostaa jo isomman kahvakuulan kotiin. Pitääkin tässä joku kerta hakea sellainen kaupasta, tai käydä katsomassa jos vaikka Kontista löytyisi sopiva käytettynä.

 
Meillä tehdään viikolla aina kaikki ruat itse, emmekä koskaan juuri syö eineksiä. Käytämme tuoreita raaka-aineita ja kokkailemme usein eri ruokia. Kermaa ja voita meillä käytetään ja kaikki light-tuotteet ovat pannassa. Etenkään mieheni ei voi sietää niitä. Syön usein aamuisin puuroa tai sitten leipää ja esim. Smoothien, johon saa kätevästi laitettua marjoja tai hedelmiä päivän tarpeen verran.

Viikonloppuisin sitten herkutellaan enemmän ja käydään ulkona syömässä. Hyvän ruuan kanssa tulee nautittua usein myös lasillinen hyvää viiniä.Nämä on niitä elämän pieniä iloja.

Olen onnekas kun olen näin hyvin palautunut ja mieleni on virkeä ja saan unta tarpeeksi. Nyt taidankin tästä alkaa valmistautumaan vaunulenkille tuonne kauniiseen syksyiseen säähän.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sisällön tarjoaa Blogger.
Designed By Boutique-Website-Design